Gast-ROC: Rijn IJssel

Tijdens Dé Conferentie voor Onderwijsvernieuwing en ICT presenteerde Rijn IJssel zich als komend gastcollege door een verrassende Flash mob.

Ruim 50 dansers Show en Urban van Rijn IJssel Kunst & Cultuur begonnen onverwacht tussen alle lunchgasten van de conferentie te dansen. Eerst één student, daarna volgden steeds meer studenten totdat de gehele groep tussen de tafels een prachtige show weggaf.

Halverwege de dans werd de aanleiding van deze spetterende dans duidelijk: maart/april 2012 is Rijn IJssel gast-roc voor de Conferentie voor Onderwijsvernieuwing en ICT op Papendal in Arnhem.
Klik hier voor een full screen versie van de Flash mob.

woensdag 14 april 2010

Ik ben er klaar voor...

Met een beetje gezonde spanning in mijn lijf zit ik helemaal klaar om te beginnen aan mijn (hoeveelste?) Cvi-conferentie Onderwijs en IT. In de eerste tien minuten die ik binnen was heb ik alweer minstens 25, 26, 27 eh… meer dan 30 mensen een hand gegeven, vriendelijk toegeknikt of even gesproken. Eerlijk is eerlijk, een conferentie als dit is 'helemaal mijn ding'. Inspirerende verhalen, inspirende mensen, inspirerende ontmoetingen. En dat mag je dan ook nog werken noemen!
Maar … als huisblogger heb ik ook andere verantwoordelijkheden. Waarnemen, reflecteren en beschrijven. Daar ga ik in elk geval mijn best voor doen!

"Vroeger stond de techniek centraal op deze conferentie, terecht staat nu de leefwereld van de leerling centraal", aldus Coen Free in zijn introductie. How can education survive? Only by sharing knowledge. Dat is dan ook het doel van de conferentie.
Met CGO als concept en ROC's als opleidingsinstituut hebben we goud in handen, samen zullen we moeten kijken in welk jasje we dat gieten?
En daarmee is de spits eraf...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten